תשובות לשאלות על רשלנות רפואית בלידה

January 16 2023doritr

תביעות רשלנות רפואית הן תביעות נפוצות מאוד. בכדי להגיש תביעה מעין זאת, חשוב מאוד לשכור את שירותיו של עו”ד רשלנות רפואית מקצועי ומנוסה אשר יעניק ייצוג הולם בהגשת התביעה המדוברת, יכוון אתכם וינחה אתכם. אחד מהתחומים שבהם מוגשות לא מעט תביעות רשלנות רפואית הוא תחום ההיריון והלידה.

שאלות חשובות על תביעות רשלנות רפואית בהריון ולידה

מהי רשלנות רפואית בלידה?

רשלנות רפואית בלידה היא שם כולל למעשים או מחדלים שונים של צוות הלידה לרבות אחיות, מיילדות, רופאים וכל מי שהיה מעורב בהליך הלידה, אשר גרמו לנזק גוף לתינוק או ליולדת. רשלנות רפואית בלידה יכולה להתרחש עוד בטרם הלידה, למשל בעת הערכת הנתונים של היולדת לקראת הלידה, הערכת המשקל הצפוי של היילוד, תנוחת העובר, מיקום השלייה, מספר העוברים ונתונים נוספים שצריכים להשפיע על בחירת אופן היילוד המתאים. הרשלנות יכולה להתרחש בעת תהליך הלידה עצמו למשל: במקרה שבהם לא מזהים סימנים של מצוקה עוברית אשר מחייבים חילוץ מידי וכן אם מתעקשים לחלץ עובר בטכניקה לא מקובלת שעשויה לגרום לנזק קשה לייחוד או לידת וואקום לקוי והופעת נזקים ליילוד או ליולדת ועוד. רשלנות רפואית יכולה להתרחש גם בסמוך לאחר הלידה למשל בשל השארת חלקי שלייה ברחם האם.

מהם הפיצויים במקרה של רשלנות רפואית בלידה?

רשלנות רפואית במהלך הלידה עלולה לגרום לנזקים ליילוד או ליולדת ובמקרים שכאלה היא עשויה לזכות את היולדת או היילוד בפיצויים. כאשר מדובר על נזקים ליילוד, הפיצויים יכולים להגיע למיליוני שקלים בשל העובדה שהנזקים במקרים הללו יכולים להיות חמורים וקשים, כך לדוגמא: שיתוק מוחין ועוד, אשר יכול ללוות את הילד למשך כל חייו הצפויים. במקרה של יולדת אשר ניזוקה בלידה וסבלה למשל מפגיעה ברחם, הפיצויים יכולים להיות בסדר גודל של אלפי שקלים.

עד מתי אפשר לתבוע על רשלנות רפואית בלידה ?

אם מדובר על נזקים שנגרמו ליולדת בגין הרשלנות המדוברת ניתן לתבוע עד 7 שנים מיום הלידה, כאשר מדובר על נזקים שנגרמו סביב הלידה ליילוד כמו למשל: שיתוק על שם ארב או שיתוק מוחין בשל תשניק, ניתן לתבוע עד הגיעו של הילד לגיל 25, כלומר, 7 שנים מיום שהוא מגיע לגיל 18

את מי תובעים במקרה של רשלנות רפואית בלידה ?

תביעה בשל רשלנות בלידה מוגשת בדרך כלל כנגד בית החולים שבו התרחשה הרשלנות ולא באופן אישי נגד הגורם הרשלן בבית החולים כגון: המיילדת או הרופא. התביעה מוגשת לבית המשפט המחוזי או לאחד מבתי משפט השלום ועורך הדין צריך להעריך מראש מהו גובה הפיצוי אשר צפוי בתביעה וזאת בהתאם להיקף הנזקים אשר נגרמו. בהתאם לזה עליו לבחור לאיזו ערכאה להגיש את התביעה- מחוזי או שלום. תביעה המוערכת בסכום של 2.5 מיליון ₪ צריכה להיות מוגשת לבית המשפט השלום ותביעה המוערכת מעל הסכום המדובר צריכה להיות מוגשת לבית המשפט המחוזי.

האם השארת חלק משלייה ברחם לאחר לידה זה רשלנות רפואית ?

לא תמיד השארת חלקי שלייה או שאריות הריון ברחם של היולדת יחשבו לרשלנות רפואית. בתי המשפט פסקו כבר כי הימצאות חלק מהשלייה ברחם לאחר הלידה, איננה מלמדת בהכרח על רשלנות ויש לבחון כל מקרה לגופו וזאת בהתאם לנסיבות הפרטניות שלו.

 

Share:

buzz-tv

הישארו מעודכנים