שאלות פופולאריות על מצבות

March 27 2023doritr

אין דבר כואב יותר מפטירה של אדם יקר, קרוב ואהוב. יחד עם זאת, כל אדם יודע שכאשר בן משפחה אהוב נפטר, עליו לדאוג לכל מה שקשור להלוויה שלו, לקבורה ראויה, לשבעה וכמובן בתום 30 ימי אבל, עליו לדאוג כי גם תהיה מצבה איכותית ומכבדת שתוצב על קברו. מצבה היא בסופו של דבר הזיכרון של האדם, את המצבה פוקדים מדי פעם בפעם בהתאם לרצון וכמובן ביום פטירתו של הנפטר בכל שנה מחדש ועל כן, כל אדם רוצה להבטיח כי המצבה תכבד את הנפטר ותהיה ראויה. בכדי להתקין מצבה איכותית לנפטר, חשוב לבחור קבלן מצבות מקצועי ומנוסה שיסייע לכם בבחירת המצבה המתאימה בהתאם לצרכים העומדים על הפרק וכן יתקין את המצבה בצורה ראויה.

כל התשובות לשאלות על מצבות

מתי יש צורך לרכוש את המצבה?

בהתאם להלכה אין באמת זמן מוגדר לצורך קביעת המצבה על הקבר של הנפטר, אך נהוג מאוד בתום השבעה או אפילו במהלך השבעה לפנות לקבלן מצבות ואף לבחון קטלוג מצבות בכדי לבחור במצבה ראויה לנפטר וכן, להתקין אותה עד יום ה30 לפטירתו. ביום ה30 לפטירתו של הנפטר נוהגים לפקוד את הקבר ועל כן חשוב ביותר שכבר תוצב בו המצבה.

כיצד בוחרים מצבה?

לא מעט אנשים תוהים האם ישנן הגבלות הלכתיות כאלה ואחרות אשר בהתאם אליהן יש לבחור את המצבה. ובכן, חשוב מאוד לבחון מול בית הקברות שבו נטמן המנוח האם יש הנחיות כלשהן לגבי סוג המצבה ואופי המצבה שניתן להתקין בבית הקברות. כמובן שלא כדאי להתקין מצבה מפוארת מדי כאשר בסמוך אליה יש מצבות פשוטות וזאת בכדי שלא להדגיש הבדלים בין מעמדות של נפטרים ועוד. חשוב להתקין את המצבה במקום המוקצב לה וזאת בכדי למנוע מצב שבו אנשים אחרים מתקשים להגיע לקבר של נפטר בשל מצבה גדולה מדי שחורגת את גבולותיה או מפריעה בכל צורה אחרת. את המצבה יש לבחור בהתאם לסוג האבן, כאשר חשוב ביותר לבחור באבן עמידה, איכותית ומכבדת אשר תואמת גם לתקציב העומד על הפרק. חשוב ביותר שהאבן תחזיק מעמד בצורה הטובה ביותר בתנאי מזג האוויר השונים והמצבה תשמור על המראה המכובד שלה לאורך זמן מבלי להינזק או להיפגם.

כמה עולה להתקין מצבה?

ישנם כמה פרמטרים שיקבעו את המחיר של המצבה לרבות גודל המצבה אשר תבחרו, סוג האבן שממנה תהיה עשויה המצבה, האם אתם בוחרים במצבת יחידת או מצבה זוגית, כמה מילים בחרתם לכתוב על המצבה ועוד. כדאי מאוד לבדוק מול קבלן מצבות מקצועי ומנוסה מהי העלות של מצבות מסוגים שונים ובסופו של דבר לבחור את המתאימה לכם ביותר מכל בחינה לרבות עניין העלות.

מהן מצבות קבורה בקומות?

קבורה בקומות בניגוד למצבות רגילות תדרוש מצבה הכוללת לוח אחד בלבד. בבתי קברות מאוד מלאים מוצעת כיום קבורה מהסוג המדובר, כאשר מצבה הרלוונטית לקבורה מעין זאת תהיה הרבה יותר זולה וזאת בשל העובדה שהיא לא גדולה ולא דורשת את אותה העבודה כמו של מצבה רגילה.

במי כדאי לבחור עבור התקנת מצבה?

חשוב לדעת שלא כל איש מקצוע אשר מציג את עצמו כמתקין מצבות הוא אכן כזה וחשוב לבדוק טרם בוחרים בו כי מדובר על קבלן מצבות אשר מורשה על ידי בית העלמין להתקנת מצבה. בבית העלמין יבדקו את התוכנית האדריכלית של קבלן המצבות וכן יבדקו האם הוא מופיע ברשימת הקבלנים אשר עומדים בתקנים והאם המצבה שהוא עתיד להתקין תעמוד בכל התקנים הרלוונטיים ותהיה איכותית ומתאימה.

 

Share:

buzz-tv

הישארו מעודכנים